Rozpoczęcie przygody z nauką pływania nie zawsze kojarzy się z beztroską zabawą. Przez odmienne warunki fizyko-chemiczne wody, to specyficzne środowisko może w początkowym etapie stwarzać wiele trudności i przysparzać stresów, z tym związanych.
Rolą dobrego trenera jest stworzyć warunki, by jak najbardziej pomóc Twojemu dziecku przejść przez ten etap.
ZAUFANIE
Po pierwsze – zaufanie, ponieważ to właśnie zaufanie pomiędzy trenerem a jego podopiecznym to fundament przyszłej współpracy. Przez wspólnie spędzany czas na basenie, urozmaicone aktywności oraz zabawę budujemy wzajemne zaufanie, które pozwala podejmować przyszłe wyzwania. Podstawą nauki jest chęć dziecka do podejmowania trudów, niestety, bez zaufania, nie da się w przyjazny sposób tego zrealizować.
ZABAWA
Po drugie – zabawa, bo to najbardziej naturalna, najatrakcyjniejsza forma podejmowania aktywności przez dzieci. Środowisko wodne jest czymś zupełnie nowym dla młodego adepta, a zabawa jest nieocenionym elementem jego poznania. Stosowane zabawy są tak dobierane, by każde dziecko zachęcało do wzięcia w niej udziału i dostarczało przy tym mnóstwa radości i przyjemności. To potęguje efekty nauki pływania w błyskawicznym czasie.
EFEKTYWNOŚĆ
Po trzecie – efektywność! W „Jak Pływać” zmniejszono liczebność uczniów w grupie, by umożliwić przeprowadzenie zajęć w możliwie najbardziej komfortowych warunkach. Intensyfikacja zabaw i poszczególnych aktywności w środowisku wodnym sprzyja większemu zaangażowaniu dzieci, sprawiając, że zajęcia są dla nich bardziej interesujące. Efektem końcowym jest zwiększona efektywność procesu nauki pływania.